tirsdag den 10. februar 2009

Litteratursiden 2.0

Opgraderingen er en smuk fornyelse! (Har konstruktøren mon taget et kig på Goodreads, som jeg også er så begejstret for?) Det nye layout er spændende, med tilbud lige i øjet.

TILBUDDENE Hvis du er til forfatteroplysninger, anbefalinger, analyser og lister, vil du nok nikke genkendende til meget. Men to quizzer er nye.

BRUGERPROFILER Det er nyt! Og så vidt jeg kan se, har ingen været profileret længere end ni uger. Jeg er nu en af de BLÅ brugere. Lidet fordækt med signaturen pbk. Du kan også blive blå, med ret til at bedømme/fordømme og skabe indhold, der passer til din stil.

LÆSEKLUBBER Et hav af dem! Jeg faldt selvfølgelig for Lone Hansen og hendes Agatha, som lover ’krimier i vintermørkets skær’, og, håber jeg, ’krimier ved stranden i Kerteminde’. Disse bøger får deres sag for: ’Kvinden i buret’ (Jussi Adler-Olsen), ’Solstorm’ (Åsa Larsson; og her vil jeg lige minde om, især til mandlige læsere, at Izabella Scorupco, Bond babe, spiller hovedrollen i en filmatisering; usminket og dejlig), ’Rottweileren’ (Ruth Rendell).

Samme initiativrige Lone styrer også DR Krimimesseklub, hvor vi kan forberede os grundigt til de to årlige messedage. Forfattere som Don Winslow, Johan Theorin, Peter Temple og duoen Friis/Kaaberbøl bliver anbefalet til nærlæsning, før vi møder dem in real life.

Hvem er online? If you really want to know, click på BRUGERPROFILER og få listen med brugere og gæster (ofte mange). Man kunne næsten sige: 'We click to know we’re not alone.' Hvis det lyder bekendt, så er det, fordi C. S. Lewis sagde noget lignende, dog brugte han ikke ordet click, men read. Fornemmelsen og glæden er den samme.

Jeg glæder mig allerede til Litteratursiden 3.0!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar