onsdag den 14. januar 2009

Min ankomst til blogland

Efter at have fulgt og beundret de mange bloggere er det endelig blevet min tur til at deltage.

reader & writer skal forstås på den måde, at indlæggene vil handle om lit læst på dansk eller engelsk. Det samme gælder omtale af egne manuskripter, jeg har gang i. Det har tit været fristende at give min mening til kende, når det gælder bøger, jeg har nydt, såvel som bøger jeg har bandet langt væk, og måske ikke læst til ende.

Arnaldur Indridason For tiden læser jeg 'Nordmosen' af AI. Mange krimilæsere vil for længst have slugt den (bedste nordiske krimi i 2002), men den smuttede altså forbi mig i første omgang. Lidt at et chok at opdage, at hans første kapitel lyder næsten som min egen intro i en krimi, der tre gange har fået afslag fra forlag! Men skrive det kan manden. Anbefales.

Krimiskrivere Denne blog vil også fra tid til anden komme med tips mht. hvilke bøger, der med fordel kan læses, hvis du er i gang med selv at skrive en krimi. Et navn du straks kan slå op på nettet og læse mere om er Jack M. Bickham. To gode begyndelser er hans: 'Writing and Selling Your Novel' og 'Scene & Structure'. Lån, køb eller stjæl dem!

Rollemodeller Som ivrig krimiskriver har jeg selvf'ølgelig forsøgt at lære af de mere erfarne. Hvis du selv leder efter krimier, der kan give dig gode personbeskrivelser, flot konstruktion og et sindrigt plot, så læs 'Sort sensommer' og 'Frost og aske' af Inger Wolf.

Jeg vender tilbage, når Arnaldur og jeg er kommet videre.

Kommentarer er meget velkomne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar